läkarbesök.

Idag har jag som sagt varit på det efterlängtade läkarbesöket. Resultat: Mer kortison och stark kortisonsalva och mer allergitab. ÅÅÅh. kan ju inte äta kortison hela livet. Inte bra och precis som han sa: ´´det är starka preparat´´. Aja. ska käka en hög dos nu i endast två dar. Sen om någon vecka när jag har blivit bättre ska jag åka dit igen och ta olika prover för att få veta vad my problem is. Suck. Jobbigt att inte veta vad det är för fel på en. :(

Aja. Lite good new. Hälsingetidningar undrar om jag har lust och jobba deltid på Ljusdalsposten i sommar, fick ingen bättre tjänst ,då dom har haft neddragningar på sina vikarier. Jäkla ekonomiska- kris- tider! Aja, ett deltidsjobb är inget jag kan leva på i sommar, måste få hela första perioden inom äldreomsorgen nu, annars kan jag ej ta jobbet på Ljp.. Hoppas!! Sen får jag hoppas att jag kan extra jobba lite i augustimånad också inom äldreomsorgen. För det blir minst tre arbetsfria veckor där då..Jah måste ju tacka ja till reportetjobbet, måste få in en fot och erfarenhet! Jag måste ha svar snart från äldreomsorgen om jag får sommarvik där första perioden, för hälsingetidningar förväntar svar snart... Och man får egentligen inte svar förrän i mitten av maj av dom, men snälla gör ett undantag så att jag kan planera lite och så att min oro i magen släpper. Måste vara ekonomiskt tryggad i sommar.
Blabla.. nog om  detta.
Nu ska jag käka lunch.
Sen har jag tvättid kl.13-16, ap mkt tvätt.
Jag och bildredaktören nr2, Anna, måste fixa klart alla bilder till imöre.
Marre kommer ikväll, han ska göra några övningar för lumpen här.
Sen vill jag hinna träna, men känns inte så lockande när man går på kortison och ser ut som ett monster.
Sen måste jag handla decilitermått, mitt rosfria gick sönder imorse, HUR?! Det är liksom gjort av rostfritt stål. Sen gick mitt fina randiga glas sönder. Otursdag, vad ska hända next?

Nu bränns det vid!!
Stress, stress.. Har tusen saker i mitt huvud nu. Känns som allt kommer skita sig. Ge mig lugn och ro!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Habibi, uff.. Hoppas verkligen de där kortisontabletterna gör susen nu så du blir fri de där jäkla bekymren! Håller tummarna!!! Skickar en starkande kraaam och påminner om att sommaren är på glänt - you and me! Love - <3

2009-04-23 @ 13:40:12
Postat av: Patricia

Postat av mig såklart... ;-)

2009-04-23 @ 13:40:42
Postat av: em

Hejsan mia! Allt är bara bra, förutom min lilla dramatiska gårdag :PJa, det kan man verkligen säga. Jag vågar inte ens tänka att det är klart heller!Hoppas allt är bra med dig också! Jag förstår inte det där med rostfritt stål som blir rostigt haha! kram

2009-04-25 @ 10:54:42
URL: http://jonssonemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0