textanalys.

jepps, sitter och skriver det nu på ett personporträtt om Johnny Holm, Stefan Holms fader och tillika tränare. Johnny är lite cool sådär, istället för att låta champagne flöda när hans son når framgång, jobbar han på i verkstan. Han är inte tränare på heltid, han vill inte vara ''förmer'' säger han. '' Från blågult till blåställ på två dygn'' heter artikeln.

intressant föreläsning idag faktiskt, det samtalades bla. om Liza Marklund - skandalen! intressant, jag bara suuper i mig fakta /information. Så har det varit nu när journalistiken börjat. Jag suger åt mig allt som sägs. (: Vi lär oss så mycket nu. Allt ifrån hur man ska skriva, teknik, till hur man kan anteckna i blocket vid intervju. Läser Lars Sundelins bok Reportage- att få fakta att dansa, så jäkla bra. Språk är så kul. Hur man liksom klär språket i bilder, Don't tell me, show me! Det fick vi lära oss idag..lärorikt har det varit denna vecka. Det är det här jag ska jobba med! Tror jag, ibland känns det så rätt ibland så fel. Man kan väl inte direkt säga med hundra % säkerhet vad man ska göra i framtiden egentligen.
- Vill ni bli hjältar ? frågade föreläsaren oss idag.
hjältar...


Apråpå personporträttet.. har tänk på begravningsentreprenör (jag är inte galen)- kanske blir det alltför weird menmen. får höra vad min handledare säger..Alla tror (de flesta) att folk som arbetar som begravningsentreprenörer är konstiga, speciella så att säga..Jag vill veta vem är det som döljer sig där bakom? Jag vill ha en positiv vinkling på det hela..begravningsentreprenörer gör ngt mycket fint egentligen, de för människor till den sista vilan, det vill jag koncentrera mig på. Oh, känner mej helg galen/ sjuk som har skrivit detta. Får se om jag ens själv kan göra det, kanske blir alltför mycket för mig personligen, då det inte har gått tillräckligt mkt tid sedan morfar dog. Vad tror ni?

kom iväg på träning idag faktiskt, stolt! Kommer somna på tre röda ikväll. skulle gärna sova nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0