Sommartider hej hej!

Det börjar närma sig slutet för denna termin. UNDERBART! Några sista pill på artikeln. Och lite andra saker att fixa förstås..Men så är det ju alltid, men huvudsaken är att jag kan se ett slut. Nästa torsdag är det min sista dag på SH på ett bra tag, yeah.

I början känns allt som ett kaos för mig men efter många år i skolbänken vet jag att jag brukar lösa det tillslut, så är det även denna gång, den känslan börjar infinna sig nu. Att gå från det där kaoset med massa frågetecken, högar av papper, x- antal mail, telefonsamtal. mm.. å att komma till en text som har en början, slut och ett innehåll som kan funka. Den känslan, att fått en rätsida på en kaos-text, den känslan ni! Samma känsla som att leka med meningar, när man hittat den där speciella meningen eller ordet som man har komponerat själv då älskar jag att vara journaliststudent. Eller när man träffar en person som delar med sig av sig själv och sina erfarenheter till mig som okänd, då älskar jag journalistlivet. Och tänk detta kan bli mitt leverbröd. Att skriva. Och träffa människor av alla dess slag. Coolt.

Idag gick jag upp kl.8 och började skriva, JA, pappa, det lönar sig att gå upp i tid märker jag.
När mobilen ringde- jag tryckte inte på snoozknappen- hade fått ett underbart meddelande av habibi, tack v. Det var bara öppna balkongdörren, starta datan och fram med  frulle. Här skulle skriva- jag hade mål- jag hade någonting att se framemot. Älskade underbara Sommar.

nu ska jag äta en banan och den likbleka kroppen ska ut ( jag). pöss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0